Wednesday, September 2, 2009

Ebba Von Sydows lägenhet till salu









Om jag inte misstar mig nu, så är jag nästan helt säker på att denna lägenhet tillhör Ebba Von Sydow. Den är nu till salu, och Ebba sätter stilen genom mycket dansk design, vackra ärvda pjäser och textil från Svenskt tenn syns i nästan varje rum. Den underbara rosa soffan är fantastiskt läcker! Dessutom är lägenhetens grund inte att förglömma; Vilka golv och fönster!

Bilder Fastighetsbyrån Swedbank.



If I am not mistaken, I am almost certain that this apartment belongs to Ebba Von Sydow. It's now for sale, and Ebba sets the mood with a lot of danish design, beautiful heirlooms and textiles from Svenskt Tenn are in almost every room. The gorgeous pink sofa is to die for! And the apartment itself is not to be forgotten, just look at those floors and windows!

Pictures Fastighetsbyrån Swedbank.

4 comments:

  1. Tror att jag faktiskt läste någonstans att hon skulle sälja sin lägenhet så det kan nog stämma. Snyggt och smakfullt inredd, den rosa soffan är jättesöt! Jag gillade soffbordet också, härlig form!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jodå, visst är det min lya! Ja, golven och fönstren är verkligen underbara, liksom mina soliga balkonger, jag saknar dem redan... Glada hälsningar från Ebba

    ReplyDelete
  3. Hallå du lilla snäcka..stort tack för din kommentar,glädjer mig åt att du gillar det jag gör i möbel väg osv tack..klart jag ska ge dig råd ang stolen..guld är ju riktigt snyggt att spraya upp karmstolar i o andra möbler med,använder man ett spray guld på flaska så fäster den mycket bra på underlaget utan att behöva slipa ner den..klä stolen: jag är själv amatör dvs själv lärd i att klä om möbler o man måste ju våga pröva o sen lär man sig för varje gång man gör en ny möbel,gamla karmstolar är ju tyvärr oftast väldigt mycket "stifftade/nittade" jag använder mig av en typ mora kniv böjer ut stifften o sen tar en tång o drar låss dom,akta så dom inte skjuter i väg i ansiktet man får var försiktigt..plocka av tyget o använd sedan detta som mall när du ska klippa till ditt nya tyg, häfta fast det o sträck ordentligt, jag brukar börja att sätta fast tyget på sittsens fram kant o jobba mig bakåt...sen om du ska sätta på ett band över stifften/kanten rekomenderar jag att använda limpistol för då blir de inga fläckar som det kan bli med textil lim.lycka till o fråga gärna om det är nått..zebra skinnet är från ROOM,supernöjd..jätte fin inspirerande blogg du har kul att du hitta mig så jag kunde se din me...ha fin dag..kram E

    ReplyDelete
  4. Ja visst är lgh underbar väldigt god smak..jag såg när room service kanal 5 var där o då gjorde hon den duktiga inredaren soffan till henne i guld & rosa, för Ebba gillade just rosa..skulle gärna köpt låss den, men här i gbg skulle den ju legat..sveriges framsida..hahahha kram E

    ReplyDelete